Jak informuje starosta opatowski Tomasz Staniek, trwają już prace projektowe nad reorganizacją wydziału komunikacji i obsługą interesantów w Starostwie Powiatowym w Opatowie.
- Nowe wnętrze i sprawna, miła obsługa to nasz priorytet. Modernizacja urzędu to również dostosowanie budynku do obecnych przepisów przeciw pożarowych i zwiększenie bezpieczeństwa naszych mieszkańców, którzy przychodzą tu załatwiać swoje sprawy- mówi starosta Tomasz Staniek.
Parter gmachu ma być przygotowany do nowej roli jeszcze w tym roku. Jakie największe zmiany go czekają?
Wydział komunikacji zajmie miejsca, w których do tej pory funkcjonowała Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna. Ta jednostka, ze względu na przepisy nie może zostać w dotychczasowej lokalizacji. Chodzi też o to, że pomieszczenia tak naprawdę nie zapewniały komfortu i intymności, które w przypadku osób korzystających z pomocy poradni, są konieczne. Postanowiono więc, że zostanie ona przeniesiona do budynku internatu przy Liceum Ogólnokształcącym imienia Bartosza Głowackiego w Opatowie.
Miejsce po poradni zostanie odnowione, dostosowane do przepisów przeciwpożarowych i potrzeb wydziału komunikacji.
- Ta lokalizacja będzie miała jeszcze jeden plus, a mianowicie możliwość samodzielnego załatwienia spraw przez osoby niepełnosprawne- mówi Tomasz Staniek.- Do tej pory osoby poruszające się na wózkach nie miały takiej możliwości, bo musiały dostać się na pierwsze piętro.
Wydział Komunikacji w Opatowie, w ciągu roku rejestruje średnio ponad 5 tysięcy pojazdów. Zmiany, które mają zostać wprowadzone w Starostwie Powiatowym do końca bieżącego roku, będą tak naprawdę tylko dopełnieniem formalnym tego, co wprowadzono już kilka miesięcy temu.
Obsługa interesantów na parterze została już częściowo przeniesiona na skutek wybuchu pandemii i konieczności ograniczenia przemieszczania się osób. Tym bardziej, że dotychczas interesantów przyjmowano w zamykanych biurach, w których nierzadko pracuje po kilka osób.
Po remoncie na parterze stworzone mają być specjalne, półotwarte boksy, w których urzędnicy zajmować się będą przyjmowaniem i wydawaniem dokumentów. Wydzielone będzie również miejsce, w którym będzie je można spokojnie wypełnić. Cała zaplanowana inwestycja ma kosztować między 500 a 800 tysięcy złotych i zostanie zakończona w bieżącym roku.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?