Od 18 lipca Ćmielowska i Graniczna zamknięte
Od wtorku, 18 lipca nie przejedziemy ulicami Graniczną i Ćmielowską w Opatowie. Zmiany w ruchu spowodowane są robotami prowadzonymi na budowie obwodnicy Opatowa.
Trzy wiadukty nad łącznikiem północnym wybudowane zostaną na skrzyżowaniach nowego przebiegu drogi krajowej numer 74 z istniejącymi drogami powiatowymi, to jest ulicą Ćmielowską, Lipowską i Graniczną.
- W związku z planowanymi robotami dwie drogi powiatowe (ulice Ćmielowska i Graniczna) zostaną zamknięte we wtorek, 18 lipca w miejscach prowadzonych prac, na przecięciu z budowanym łącznikiem. Oznakowany objazd do ulicy Ćmielowskiej poprowadzony zostanie ulicą Lipowską i drogą gminną. Do ulicy Granicznej będzie można dojechać odcinkiem drogi krajowej numer 74 i drogą gminną. Ulica Lipowska pozostanie przejezdna, możliwe będą jednak czasowe zawężenia jezdni w miejscu budowy wiaduktu. Roboty przy budowie obiektów mostowych planowane są do połowy przyszłego roku
– informuje Małgorzata Pawelec – Buras rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Aktualnie na rozpoczętej wiosną budowie 3-kilometrowego łącznika północnego kontynuowane są roboty ziemne. Wykonawca przygotował już drogi technologiczne w śladzie odcinków dróg dojazdowych. Trwają prace przy przełożeniach mediów. Rozpoczęły się roboty w obrębie fundamentów obiektów mostowych. Budowa łącznika potrwa do listopada 2024 roku.
Łącznik będzie uzupełnieniem obwodnicy
Łącznik północny będzie uzupełnieniem 12-kilometrowej, także już realizowanej obwodnicy Opatowa. Dzięki jego budowie w ciągu Drogi Krajowej 74, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin oraz Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do miasta. To znacznie skróci czas podróżowania i całkowicie uwolni Opatów od ruchu tranzytowego. Dzięki dużej obwodnicy miasto ominą bowiem podróżujący Drogą Krajową 9 Radom – Rzeszów i realizowaną S74, która skomunikuje województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie.
Umowę na realizację łącznika w systemie projektuj i buduj za kwotę 57,5 milionów złotych podpisano z firmą Mostostal Warszawa w 2021 roku. Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Łącznik zaprojektowany został jako jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości około 3 km. Odcinek połączy węzeł Opatów na DK9, budowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. W ramach prac powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Budowane są także drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?